http://righteousjudge.ParsiBlog.comقاضي عادلParsiBlog.com ATOM GeneratorThu, 28 Mar 2024 15:34:15 GMTمصطفي رازقندي515tag:righteousjudge.ParsiBlog.com/Posts/15/%da%86%d9%86%d8%af+%d9%86%d8%b8%d8%b1+%d8%af%d8%b1+%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af+%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%aa+%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%d9%8a+%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d8%9b/Tue, 01 Sep 2009 17:20:00 GMTچند نظر در مورد فعاليت اجتماعي زنان؛<div dir='rtl'><p align="center"><strong><span style="color: #004080;">باسمه تعالي</span></strong></p>
<br><p>چند نظر در مورد فعاليت اجتماعي زنان؛</p>
<br><p><br />مقام معظم رهبري:</p>
<br><p>((فرض کنيد که اگر زن، يکي از مقامات عاليه حکومتي را احراز کرد يک مقام خيلي مهمي که مراجعين فراوان مرد دارد؛ هيچ اشکالي ندارد.اين هيچ مانع از حضور زن نيست زن مي تواند در اين مقام از هزاران مرد و مراجع پذيرايي حکيمانه بکند و خواسته ي مشروع و به حقشان را که از آن مقام توقع است برآورده کند و همه را برگرداند. هيچ مانعي نيست و هيچ محدوديتي نيست.))</p>
<br><p><br />مي توان نتيجه گرفت که حضور زن در مناصب عالي هيچ منع فقهي ندارد. اما اين همه ي ماجرا نيست بلکه مهمترين نگاه ها مربوط مي شود به حالت <strong><span style="color: #008000;"><span style="text-decoration: underline;">ايده آل</span></span></strong> نقش زن.بخوانيد؛</p>
<br><p><br />مقام معظم رهبري:<br />((ما معتقديم زن، در نگاه نخستين بزرگ ترين و اولين مسئوليت اداره کانون گرم خانواده را که ما آن را پايه تشکل اجتماعي خودمان مي دانيم برعهده دارد که اين به عهده ي مرد نيست و از مرد اصلا بر نمي آيد.))</p>
<br><p><br />البته ناگفته نماند حضور ايده آل اجتماعي زن نوع ديگري تفسير مي شود و آن برمي گردد به نقش <strong><span style="text-decoration: underline;"><span style="color: #004080;">غيرمستقيم</span></span></strong> زن؛</p>
<br><p><br />مقام معظم رهبري:<br />((اگر محيط خانواده به برکت وجود زن محيط سالمي باشد جامعه به طور کامل اطلاح خواهد شد .))</p>
<br><p><br />نهايتا اينکه بنا به گفته شهيد مطهري:<br />((در اينجا لازم است به نکته اي توجه شود و آن اينکه در برخي از احاديث چنين مي خوانيم که براي زن <strong><span style="color: #008000;">از همه چيز بهتر</span></strong> اين است که مرد بيگانه اي را نبيند و مرد بيگانه اي هم او را نبيند و زن خوب است که همواره در خانه بماند. بايد توجه نمود که اين احاديث ارزش <strong><span style="color: #008000;">اخلاقي</span></strong> دارد نه ارزش <strong><span style="color: #004000;">فقهي</span></strong>. فقها اين احاديث را هرگز براي فتواي فقهي استفاده نکرده اند بلکه گفته اند که اين جملات بيانگر ارشاد به حقيقتي روحي و رواني در روابط دو جنس است. يعني به علت اينکه رابطه زن و مرد اجنبي بسيار خطرناک مي باشد اسلام به صورت يک امر اخلاقي توصيه مي کند که تا حد ممکن اجتماع مدني غير مختلط باشد و از هر وسيله محرک شهوات بويژه نگاه هاي مسموم بايد جلوگيري نمود.))</p> </div>مصطفي رازقنديtag:righteousjudge.ParsiBlog.com/Posts/9/%d8%aa%d8%ad%d9%84%d9%8a%d9%84+%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%d9%8a+%d8%ad%d8%a7%da%a9%d9%85%d9%8a%d8%aa+%d8%b3%d8%b1%d8%b2%d9%85%d9%8a%d9%86+%d9%81%d9%84%d8%b3%d8%b7%d9%8a%d9%86+(%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa+%d8%af%d9%88+%d8%a7%d8%b2+%d8%af%d9%88+)/Sat, 18 Apr 2009 18:59:00 GMTتحليل حقوقي حاکميت سرزمين فلسطين (قسمت دو از دو )<div dir='rtl'><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma; TEXT-ALIGN: center"><STRONG>باسمه تعالي </STRONG></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">سرزمين فلسطين زمين هاي حاصل خيزي داشت. مالکان بسياري از اين زمين ها مقيم خود فلسطين نبودند. پس از صدور حکم قيموميت اولين کاري که يهوديان کردند تأسيس صندوق ملي يهود بود. وظيفه اصلي اين صندوق خريداري زمين هايي بود که مالکان آنها مقيم فلسطين نيستند.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">پس از مدتي که زمين هاي بسياري توسط يهوديان خريداري شد اعراب فلسطين متوجه شدند که اين خريدها با برنامه است لذا بين خود متعهد شدند که ديگر هيچ کس حق فروش زمين به يهوديان را ندارد. خود اين تعهد تنش زا بود زيرا بسياري از مالکان به پول زمين نياز داشتند. بدين ترتيب فلسطيني که هنوز حکومت ندارد اولين اختلافات جدي داخلي را تجربه مي کرد.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">خريد زمين تا جنگ جهاني دوم ادامه داشت. در جنگ جهاني دوم که نازي ها عرصه را براي زندگي يهوديان در اروپا تنگ کرده بودند، يهوديان مجبور شدند به فلسطين مهاجرت کنند. پس از مهاجرت به فلسطين و سکونت در زمينهاي خريداري شده، اقدام به غصب باقي زمينها کردند.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">اين ماجرا تا سال 1947 ادامه داشت تا جايي که شبهه نظاميان اسرائيلي با نيروهاي رسمي انگليسي درگير شدند. در اين سال دولت انگليس اعلام مي کند که ديگر حکم قيموميت را نميتواند اجرا کند لذا موضوع را به سازمان ملل ارجاع مي دهد.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">در سازمان ملل دو نظر وجود داشت: يک نظر اين بود که بايد در فلسطين يک دولت فدرال ايجاد شود و يهوديان با اعراب تحت حکومت اين دولت قرار بگيرند.(نظر اقليت)</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">نظر<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>ديگر اين بود که سرزمين فلسطين<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>و اسرائيل از يکديگر جدا شوند.(نظر اکثريت)</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">در سال 1948 قطعنامه 181 به تصويب مجمع عمومي مي رسد و سرزمين فلسطين به دو بخش تقسيم مي شود.در اين سال 70% کل جمعيت ساکن در منطقه اعرابند(فلسطيني) و 30% صهيونيست ها هستند در حالي که به لحاظ تصرف سرزميني صهيونيست ها تنها 10% کل مساحت را در اختيار داشتند. ولي در قطعنامه سازمان ملل 45% در اختيار اعراب قرار گرفت و 55% به يهوديان تعلق گرفت و قرار شد هر کدام در سرزمين متعلق به خود حکومت تشکيل دهند. فلسطينان در اعتراض به قطعنامه ي سازمان در سرزميني که در اختيارشان بود (45%) دولتي تشکيل نمي دهند.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">فلسطينيان که از سازمان ملل نااميد شده بودند تصميم گرفتند با اسرائيل مبارزه کنند. از طرفي چون فلسطين قطع نامه 181 را قبول نکرد اسرائيل هم به نقض آن پرداخت و شروع به اشغال گري نظامي کرد تا جايي که زمين هاي تحت تصرف اسرائيل طي گذشت يک سال از صدور قطعنامه به حدود 80% رسيد.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">با مشاهده ي اين وضعيت دولت مصر نوار غزه را اشغال مي کند و دولت اردن هم کرانه ي باختري رود اردن را به تصرف خود درمي آورد. اين کار سبب مي شود بين اسرائيل و اعراب خط سبزي کشيده شود و قطع نامه ي صلحي امضا شود.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">اين صلح تا سال 1967 ادامه داشت تا اين که در اين سال جنگ 6 روزه ي اعراب و اسرائيل اتفاق افتاد. در اين جنگ اسرائيل بلندي هاي جولان، صحراي سينا و نيز 20% باقيمانده از خاک فلسطين را به اشغال خود در مي آورد.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">در سال 1967 قطع نامه ي 242 صادر مي شود. در اين قطع نامه اسرائيل محکوم مي شود اما <SPAN style="TEXT-DECORATION: underline"><SPAN style="COLOR: #ff0000">فقط اسرائيل را به خروج از سرزمين هاي اشغال شده در جنگ اخير ملزم مي کند</SPAN></SPAN>. و به اين صورت باقي اشغال گري هاي اسرائيل مورد تاييد قرار مي گيرد.به عبارت ديگر تنها همين 20% اخير متعلق به فلسطين است (اين آخرين مرز بين فلسطين و اسرائيل است که مورد قبول سازمان ملل قرار دارد). تمام مذاکرات کنوني نيز حول همين 20% است. البته حدود 7% اين قسمت توسط شهرک هاي صهيونيست نشين اشغال شده است.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">در حال حاضر به لحاظ حقوقي (البته حقوق بين الملل) فلسطين سرزمين اشغال شده محسوب مي شود (مانند عراق) و حاکميت سرزمين اشغالي هيچ گاه به اشغال گر منتقل نمي شود. به همين خاطر اسرائيل مي خواهد از طرفي کشور فلسطين تشکيل شود و از طرف ديگر مي خواهد تکليف شهرک ها هم مشخص شود.</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ</SPAN></SPAN></P>
<br><P class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><SPAN lang=FA style="FONT-FAMILY: "Tahoma","sans-serif""><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">پي نوشت: مطالب بالا صرفا از نظر حقوق بين الملل تحليل شده است.</SPAN></SPAN></P></div>مصطفي رازقنديtag:righteousjudge.ParsiBlog.com/Posts/8/%d8%ba%d8%af%d9%8a%d8%b1+%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a/Mon, 09 Mar 2009 20:15:00 GMTغدير ثاني<div dir='rtl'><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma; TEXT-ALIGN: center"><STRONG><SPAN style="COLOR: #0000ff">با يادش</SPAN></STRONG></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"> پس از مدتها تصميم گرفتم مطالب وبلاگ را بروز کنم. تبرکا با نوشته اي در مورد آغاز ولايت امام زمان آغاز مي کنم.</P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><BR><STRONG><SPAN style="COLOR: #008000">روشن شد از اين عيد جهان تاريک يارب بنما ظهور مهدي نزديک</SPAN></STRONG></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><BR>امام حسن عسکري عليه السلام حلقه ي اتصال امامت و ولايت است. اين امام مظلوم* دو وظيفه ي عمده بر عهده داشت: اول اينک ولادت امام زمان عليه السلام را مخفي نگاه دارد و امام عصر را در علن حاضر نسازد. وظيفه دوم و موازي با مخفي کردن ولادت امام معرفي ايشان به عنوان آخرين امام شيعه و منجي آخر الزمان است.</P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><BR>در واقع دو نقش کاملا متعارض. يکي پنهان نمودن تولد و ديگري اظهار نمودن سلسله ي امامت. انجام اين دو کار زيرکي اعجاب انگيزي نياز داشت که اين زيرکي جز در وجود مبارک معصوم قابل تصور نيست.<BR>نقطه ي اوج اين سياست ولايي معرفي <EM><STRONG>جعفر کذاب</STRONG></EM> به عنوان جانشين بود که امام در وصيت نامه ي خود جعفر را جانشين خود معرفي کردند تا اذهان بدخواهان را از تعقيب امام دوازدهم منحرف کنند.</P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><BR>نکته ديگر اينکه آغاز امامت حضرت صاحب عجل الله تعالي فرجه الشريف بقدري براي شيعه سرنوشت ساز است که در زبان احاديث از آن به غدير ثاني تعبير مي شود.</P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><BR><SPAN style="COLOR: #0000ff"><STRONG>لب باز نمود بلبل و گل خنديد<BR>ايام عزا رفت کنون آمد عيد<BR>بنهاد به سر تاج ولايت مهدي<BR>تا کور شود هر آنکه نتواند ديد</STRONG></SPAN></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma">صلوات هديه نثار روح اين دو امام</P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma">و نيز دعاي خير براي حقير فراموش نشود.http://www.parsiblog.com/Images/Emotions/340.gif</P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma">ـــــــــــــــــــــــ<BR><SPAN style="COLOR: #ffffff; BACKGROUND-COLOR: #333333">*در بيان مظلوميت امام يازدهم همين بس که شام غريبان شهادت ايشان همراه با شادي و سرور شيعانشان است.</SPAN></P></div>مصطفي رازقنديtag:righteousjudge.ParsiBlog.com/Posts/7/%d8%aa%d8%ad%d9%84%d9%8a%d9%84+%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%d9%8a+%d8%ad%d8%a7%d9%83%d9%85%d9%8a%d8%aa+%d8%b3%d8%b1%d8%b2%d9%85%d9%8a%d9%86+%d9%81%d9%84%d8%b3%d8%b7%d9%8a%d9%86+(%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa+%d9%8a%d9%83+%d8%a7%d8%b2+%d8%af%d9%88+)/Mon, 09 Mar 2009 20:14:00 GMTتحليل حقوقي حاكميت سرزمين فلسطين (قسمت يك از دو )<div dir='rtl'><P dir=rtl style="TEXT-ALIGN: center"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif"><STRONG>باسمه تعالي</STRONG></SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">در سال 1919 بعد از جنگ جهاني اول کشورهاي پيروز (متفقين) تصميم گرفتند سازماني تاسيس کنند که بوسيله ي اين سازمان از بروز جنگ جهاني دوم پيشگيري شود. سرانجام اين کشورها با همکاري يکديگر توانستند سازمان جامعه ي ملل را که اولين سازمان سياسي بعد از جنگ جهاني اول بود را تاسيس کنند. هدف اصلي اين سازمان جلوگيري از توسل به زور بود.</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">سازمان جامعه ي ملل به منظور اداره ي سرزمينهاي جداشده از امپراتوري عثماني و سرزمينهاي مستعمره ي آلمان، نظامي را تاسيس کرد به نام نظام نمايندگي . استدلال کشورهاي موسس سازمان جامعه ي ملل که منجر به تاسيس نظام نمايندگي شد اين بود که: <SPAN style="TEXT-DECORATION: underline">وظيفه ي مقدس تمدن ايجاب مي کند کشورهاي قدرتمند در اداره ي اين سرزمينهاي بدون حاکميت ايفاي نقش کنند</SPAN>. اين استدلال در ميثاق نامه ي جامعه ي ملل ذکر شد.</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">بر اساس نظام نمايندگي کشورهاي فاقد حاکميت به سه دسته تقسيم مي شوند:</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">دسته ي اول: جزاير بدون سکنه و يا با سکنه ولي بدون نظام حکومتي </SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">دسته ي دوم: سرزمينهاي مستعمره ي آلمان و ساير مستعمرات</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">دسته ي سوم: سرزمينهاي جدا شده از امپراتوري عثماني</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">نحوه ي اداره اين کشورها:</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">دسته ي اول: اداره ي اين کشورها به کشورهاي قدرتمند واگذار شد و از همان ابتدا هم قرار نبود اينها مستقل شوند. در واقع اين کشورها ضميمه ي کشورهاي قدرتمند شدند.</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">دسته ي دوم: اين کشورها هم توانايي مستقل شدن نداشتند و نياز بود کشورهاي قوي قيم آنها شوند تا هم اين کشورها را اداره کنند و هم به آنها کمک کنند تا مستقل شوند. ولي در واقع کشورهاي دسته ي دوم تبديل به مستعمرات کشورهاي قدرتمند شدند. اين حالت تا دهه ي 60 ادامه داشت دهه ي 60 دهه ي استعمار ستيزي بود و بسياري از اين کشورها در اين دهه به استقلال دست يافتند برخي مسالمت آميز مثل بلژيک و برخي هم از طرق نبردهاي خونين مثل الجزاير.</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">دسته ي سوم: فرق عمده ي کشورهاي اين دسته با دو دسته ي ديگر اين بود که کشورها ي دسته ي سوم مستعمره نبودند لذا قرار شد کشورهاي قدرتمند سرپرست اين کشورها شوند و فقط حق ارائه ي مشاوره و کمک داشتند تا اين کشورها بتوانند حاکميت تشکيل دهند. به عبارت ديگر کشورهاي قدرتمن حق اداره ي اين کشورها را نداشتند. <STRONG><SPAN style="TEXT-DECORATION: underline">فلسطين هم جزء همين دسته بود .</SPAN></STRONG></SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">حق انتخاب کشور سرپرست با کشورهاي دسته ي سوم بود لذا فلسطين آمريکا را به عنوان سرپرست خود انتخاب کرد ولي با تلاشهاي صهيونيستهاي انگليس و نيز استناد به اعلاميه ي بالفور، انگليس سرپرست فلسطين شد.</SPAN></P>
<br><P dir=rtl><SPAN style="FONT-SIZE: x-small; FONT-FAMILY: tahoma,arial,helvetica,sans-serif">اعلاميه ي بالفور در سال 1917 پس از پايان کنفرانس بين المللي صهيونيزم توسط هارتطل که يک صهيونيست افراطي بود صادر شد. در اين اعلاميه آورده شده بود که: دولت <SPAN style="TEXT-DECORATION: underline">انگليس تشکيل وطن ملي يهود در فلسطين را با نظر مثبت مي نگرد.</SPAN> در واقع نطفه ي ايجاد اسرائيل در همين اعلاميه تشکيل شد. سر انجام در حکم قيمومت فلسطين دولت انگليس به عنوان سرپرست تعيين شد که اين سرپرست دو وظيفه ي متناقض داشت. يکي به استقلال رساندن فلسطين و ديگري ايجاد وطن ملي يهود در فلسطين. البته دولت انگليس در پاسخ به اين تناقض اعلام کرد که: وطن ملي کشور نيست تا دو کشور در يک جا باشند بلکه وطن ملي جايي است در گوشه اي از فلسطين که يهوديان در آن زندگي مي کنند و دولت انگليس هم ملزم به ايجاد اين وطن است.<BR></SPAN></P> </div>مصطفي رازقنديtag:righteousjudge.ParsiBlog.com/Posts/6/%d8%af%d9%88+%d9%86%d9%83%d8%aa%d9%87+%d8%af%d8%b1+%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af+%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa+%d9%86%d9%87%d9%85/Mon, 09 Mar 2009 20:13:00 GMTدو نكته در مورد دولت نهم<div dir='rtl'><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; TEXT-ALIGN: center"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small"><STRONG>باسمه تعالي</STRONG></SPAN></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small"> </SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: small"><STRONG><SPAN style="COLOR: #003366">دو نکته در مورد دولت نهم</SPAN></STRONG></SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: x-small"><BR></SPAN></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">يک: زمانيکه دولت نهم روي کار آمد پشتوانه ي فکري اين دولت _ که تجلي آن در شعارهايش بود _ سبب شد تا جو منفي آزار دهنده و غير انقلابي فعال، شعله هايش فروکش کند. غناي مبنايي اين شعارها بقدري بود که صرف مطرح شدن آنها فضاي سنگيني را در گفتمان سياسي رايج ايجاد کرد بنحوي که بسياري از فريادهاي بدون مبنا که در دول قبلي ايجاد شده بود توان مقابله ي نظري با اين گفتمان را نيافت و منزوي شد. مسلما اين واقعيت غير قابل ترديد قلب بسياري از دوستداران انقلاب را که در زمان دولت اصلاحات استخوان در گلو داشتند و مجبور بودند مقابل ضد ارزشهاي رايج شده توسط دولت سکوت کنند را دلشاد کرد. رأس اين دلشاد شدگان رهبر دلسوز انقلاب است که بارها اين سرخوشي را به انحاء مختلف بيان داشته اند.</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: x-small"><BR></SPAN></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">دوم: ولي در مقابل اين فضاي سلبي، ايجابي صورت نگرفت. به عبارت ديگر منزوي شدن تفکرات سست و بي بنيان يک واقعيت ارزشمند است ولي در مقابل اين مي بايست فضاي مبتني بر ارزشهاي اصيل انقلاب هم رشد مي کرد در حاليکه پس از روي کار آمدن دولت نهم تفکرات ناب اسلامي که همواره از سوي مدعيان آن بدون هيچ گونه محافظه کاري اعلام و دفاع مي شد، در سطح همان گفتمان سطحي باقي ماند و بدنه ي فرهنگي دولت و به تبع مخاطبان آنرا فعال نکرد.<BR></SPAN></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small">به عبارت ساده تر قشر مذهبي و اصولگراي جامعه _ از دانشجو و دانش آموز و استاد دانشگاه گرفته تا کارمند و رئيس و مدير کل _ دچار نوعي رخوت و بي خيالي شد. رخوتي که علت عمده ي آن احساس امنيت و خاطر جمعي نسبت به دولت بود.نمود اين ادعا را در موارد بسياري مي توان ديد. از نحوه ي واکنشها نسبت به آزادي حضور زنان در ورزشگاه ها گرفته تا نوع واکنش نسبت به دوستي با مردم اسرائيل.<BR></SPAN></P>
<br><P dir=rtl style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: tahoma"><SPAN style="FONT-SIZE: x-small"><STRONG>پيشنهاد:</STRONG> با توجه به خطر قريب الوقوع پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات آتي ، بنظر يکي از منطقي ترين راه ها به منظور اثبات حقانيت و سلامت دولت نهم ، قوي شدن جنبش ها و تفکرات اصيل انقلابي باشد. باشد که اگر تأييدي هست از طرف همين طيف اصولگرا باشد و اگر هم نقدي است توسط همين خودي هاي آرمان گراي انقلابي صورت گيرد.</SPAN><BR></P> </div>مصطفي رازقندي