• وبلاگ : قاضي عادل
  • يادداشت : چند نظر در مورد فعاليت اجتماعي زنان؛
  • نظرات : 4 خصوصي ، 24 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شيوا سپهري 

    اما اسلام، مانع از چنين ظلمى در حقّ زن است. امروز اگر ما در جامعه‏مان كمبودى در اين زمينه داريم، بايد مرتفع شود و حمايت قانونى از زن، با كمال قوّت و شدّت انجام گيرد. البته در محيط اجتماعى، خدمات و مشاركتهايى وجود دارد كه زنان در آن فعّالترند. خوب است به مناسبت «روز پرستار»، به مسؤوليت پرستارى، كه از سابق، زنان در اين مسؤوليتْ بيشتر از مردان تلاش و فعاليت مى‏كردند و كار بسيار مهمّى هم هست كه ارزش والايى دارد، اشاره كنم:

    بانوان عزيز و خواهران گرامى! مسأله مهمّ اين است كه امروز اسلام با قوانين و معارف خود، كمر به حمايت از همه قشرهاى جامعه ما - اعم از زن و مرد، روستايى و شهرى، قشرهاى مختلف و مخصوصاً قشرهايى كه ضعيفند - بسته است. از يك ديدگاه ديگر، مى‏توان چنين گفت كه نظام اسلامى و احكام اسلامى، كمر به دفاع از مظلومين در همه دنيا بسته است. به خاطر همين ديدگاه است كه امروز استكبار، عليه نظام جمهورى اسلامى توطئه مى‏كند. اكنون كمتر ماهى مى‏گذرد كه استكبار با دستگاهها، كمپانيها، مغزهاى مزدور و مؤسّسات طرّاحى‏اش - كه دائماً مشغول طرّاحى توطئه عليه ملتها و دولتهاى آزاد هستند - در صدد ضربه زدن و توطئه عليه نظام جمهورى اسلامى نباشد. اين توطئه‏ها، حتّى بعضاً هر هفته و هر روز شكل مى‏گيرد و به طور مستمر ادامه دارد. اما به فضل پروردگار و به خاطر همين اجتماعات، همين همدليها، همين همبستگيها و همين آگاهيهايى كه بحمداللَّه زن و مرد در كشور ما از آن برخوردارند، همه تلاش استكبار عليه جمهورى اسلامى، ضايع و باطل شده و در ميدان مقابله با اين ملت بزرگ، بارها و بارها بينى او به خاك ماليده شده است. مسلّماً بيش از همه عوامل در اين زمينه، آگاهى مردم و حضورشان در ميدانهاى مهمّ اجتماعى و سياسى نقش داشته است و شما زنان، در اين مورد، تأثير زيادى داشته‏ايد و باز هم داريد.

    امروز، بحمداللَّه، در همه كشور، دانشگاه و حوزه علميه وجود دارد و دختران جوان، در بخشهاى مختلف اين دو نهاد و مركز علمى، آگاهى كسب مى‏كنند و به علم‏آموزى مى‏پردازند. تا وقتى اين روحهاى جوان، پرشور، داراى آگاهى، با اراده وبا محبّت، در جامعه ما بحمداللَّه فراوان است، استكبار، امريكا و دشمنان ريز و درشت اين ملت، هيچ غلطى نسبت به اين كشور نمى‏توانند بكنند. توصيه من به خواهران و دختران عزيزم اين است كه معلومات و آگاهيهايتان را بيشتر كنيد. مطالعه، دقّت، تحقيق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلاى روز و اهتمام به كارهاى دينى، جزو وظايف حتمى و مسلّمى است كه امروز زنان كشور بايد مثل مردان، خود را موظّف به انجام آنها بدانند. شما هستيد كه فرزندان صالح مى‏پروريد و همسران خود را براى ورود به ميدانهاى مثبت، تشجيع مى‏كنيد. بسيارى از زنان، شوهرانِ خودشان را بهشتى مى‏كنند و آنها را از مشكلات دنيا و آخرت نجات مى‏دهند. كار و تلاش زن و آگاهى و موضعگيرى او، چنين ارزشى دارد.

    از خداى متعال مى‏خواهيم كه همه شما را مشمول لطف و فضل خود قرار دهد. از همه شما خواهران گرامى تشكّر مى‏كنم كه از راههاى دور و نزديك آمديد و اين اجتماع بسيار با شكوه و پرعظمت را به وجود آورديد و نشان داديد كه زن آذربايجانى، مصمّم و مؤمن و فعّال و پر تلاش و با همّت است و از آگاهى لازم برخوردار است. همه شما را تحسين مى‏كنيم؛ برايتان از خداوند متعال، لطف و فضل روزافزون او را مسألت مى‏نماييم و به خدايتان مى‏سپاريم.

    والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته.